Jaarverslag 2012 is gereed! Samenwerking is de rode draad...

Publicatiedatum: 27-06-2013

Eind juni is de publieksversie van het Jaarverslag Het Groene Woud 2012 verschenen en verspreid. Het is een prachtig boekwerkje met een overzicht van de resultaten en activiteiten uit 2012 van de drie samenwerkende organisaties uit Het Groene Woud: Streekraad, Streekfonds en Coöperatie. Hieraan toegevoegd zijn een groot aantal interviews met een keur aan personen van betrokken organisaties, bedrijven, donateurs e.d..

Thema van het jaarverslag is samenwerking

Stevig in beweging

Het Groene Woud is stevig in beweging. De Streekraad onderneemt samen met de Stichting Streekhuis, Stichting Streekrekening en Coöperatie Het Groene Woud tal van initiatieven om Het Groene Woud op de kaart te zetten. Dat lukt steeds beter. Al die inspanningen leveren prachtige resultaten op die gebundeld zijn in het Jaarverslag 2012 dat als thema Samenwerking heeft. Dankzij de gezamenlijke inspanningen wordt het Nationaal Landschap voor iedereen bereikbaar, om er te wonen, te recreëren en te ondernemen.

Resultaten

Stichting Streekraad Het Groene Woud & De Meierij heeft zich in 2012 op beleidsmatig vlak stevig ingespannen. Dat geldt ook voor het Streekhuis, dat in de uitvoering veel heeft betekend. Een greep uit de resultaten: de Streekraad sloot een langjarig prestatiecontract met de provincie Noord-Brabant waarin is vastgelegd hoe het uitvoerende beleid van Het Groene Woud de komende jaren wordt bekostigd, het Deltaplan voor het Landschap kreeg meer vorm door onder andere de realisatie van het Heukelommetje en de Streekraad en het Streekhuis nemen actief deel aan de Europese projecten Rural Alliances en Sociale Innovatie Religieus Erfgoed.

Stichting Streekrekening Het Groene Woud (het Streek­fonds) ondersteunde in 2012 19 aanvra­gen voor een totaal bedrag van ruim € 126.000,-. Duurzame pro­jecten die bijvoorbeeld steun van het Streekfonds kregen: een flink aantal jeugdprojecten rondom het DoeBoek, de bouw van een Vlaamse Schuur bij een bestaande, monumentale boerderij in Olland en het vlechtheggenproject.

Coöperatie Het Groene Woud heeft zich in 2012 stevig ingespannen voor de promotie van Het Groene Woud. De verenigde ondernemers startten met concrete acties om Het Groene Woud te laten groeien tot een sterk streekmerk.

Verkrijgbaarheid

Wil je het jaarverslag 2012 van Het Groene Woud graag ontvangen? Stuur dan een mail naar  streekhuis@hetgroenewoud.com.

Voor een digitale versie, klik hier: jaarverslag 2012.

Nieuwsbrief 39 ARK Rewilding Nederland: 'Brabants Goud', over De Geelders, het Dommeldal en De Beerze
Natuurbeheerder Sjors de Kort: "Wij zijn de spreekbuis van de natuur"
Grond kopen en natuur ontwikkelen? Het kan, ook als particulier! Ad en Ine de Kort zijn trotse eigenaren van een eigen leembos
LEADER-subsidieregeling voor projecten in Het Groene Woud opent tweede helft april